O calatorie de la sabatul Domnului, prin cel al legii, la sabatul lui Isus, spre cel al Imparatiei.
Cateva intrebari la care aceasta carte incearca sa dea un raspuns:
- S-a odihnit Dumnezeu o singura data?
- Este sabatul din Geneza 2 o zi foarte ciudata in care Se odihneste doar Dumnezeu care nu oboseste si Adam care nu lucrase nimic?
- De ce sabatul saptamanii Creatiei e singura zi din cele 7 nemarcata de "o seara si o dimineata"?
- Exista vreo dovada biblica ca Domnul a poruncit sabatul inainte de Moise si dupa Isus?
- Este pacatul singurul lucru care Il "oboseste" pe Domnul si iertarea "odihna" si bucuria Lui?
- Ce cuprinde oare expresia "toata lucrarea" de care S-a "odihnit" Domnul in primul sabat?
- E corecta afirmatia: Dumnezeu S-a "odihnit" dintotdeauna la "umbra crucii" lui Cristos?
- Este oare odihna lumii spirituale identica cu odihna lumii materiale?
- Cu cat timp inainte de legiferarea sabatului au inceput evreii sa-l practice?
- Au cunoscut sfintii de dinainte de Moise, precum Iov sau Avraam, sabatul sau doar legile morale si unele legi ceremoniale?
- Este legea sabatului mozaic o lege morala sau doar un semn si o lege ceremoniala?
- Este legea sabatului o lege mai mica decat legea ceremoniala a taierii imprejur?
- Este legea sabatului o lege vesnica sau temporara precum au fost unele legi "vesnice" mozaice?
- Isus a dezlegat sabatul de "legaturile" adaugate de rabini sau de rigorile Legii lui Moise?
- Este corecta afirmatia: Iertarea aduce odihna (sabatul) dar odihna (sabatul) nu aduce iertarea?
- Este Evanghelia lui Pavel putin diferita de Evanghelia lui Isus?
- A fost dat sabatul-umbra doar evreilor iar sabatul-ierarii tuturor oamenilor?
- Este intoarcerea la umbra, dupa ce a venit trupul (Cristos), o cadere din har, o despartire de Cristos?
- Este sabatul doar un timp (o zi de sarbatoare) sau mai degraba o stare (nevinovatia) si un loc (Edenul) de partasie perfecta cu Dumnezeu?