$14.20
Distribuie

Semnificatia miei de ani

(Nici o recenzie) Scrie o Recenzie
Cumpără

Opțiuni

$14.20

Informații

,Împachetare Cadou:

Informații

Împachetare Cadou:
Opțiuni disponibile

Specificaţii

Numar pagini, Format, Tip coperta, Limba, Anul aparitiei, Editura, ISBN,

Specificaţii

Numar pagini:
253
Format:
16.4 x 23.5 cm
Tip coperta:
Cartonata
Limba:
Romana
Anul aparitiei:
2014
Editura:
Logos
ISBN:
978-973-8461-18-5

Descriere

Invatatura despre Imparatia lui Dumnezeu devine un subiect care starneste vii discutii atunci cand credinciosii incearca sa interpreteze texte precum Daniel 2 si Apocalipsa 20. In incercarea de a aplica aceste texte la cursul istoriei omenirii, crestinii au creat sisteme care explica diferit cum va avea loc intoarcerea lui Hristos si domnia Lui pe pamant. Trei dintre aceste sisteme sunt cunoscute sub numele de premilenarism, amilenarism si postmilenarism. Cu toate ca sunt utile si s-au bucurat de mare popularitate, aceste categorii prezinta si unele neajunsuri, intrucat diferentele dintre ele nu se refera doar la intoarcerea lui Hristos. Imparatia pe care o asteapta premilenaristii este foarte diferita de imparatia anticipata de postmilenaristi nu doar in ceea ce priveste timpul sau modul in care va veni ea, ci si in privinta naturii sale si a modului in care Isi va exersa Hristos autoritatea in imparatie.

Majoritatea premilenaristilor cred ca intoarcerea lui Hristos va fi insotita de anumite semne, precum propovaduirea imparatiei tuturor neamurilor, lepadarea de credinta, razboaie, foamete, cutremure de pamant, venirea Antihristului si Necazul cel Mare. Revenirea lui Hristos va fi urmata de un timp de pace si dreptate si va avea loc inainte de sfarsitul lumii. Atunci Hristos va domni El Insusi ca imparat sau prin intermediul unui grup ales de credinciosi. Aceasta domnie va fi inaugurata dintr-odata si cu mare putere. In aceasta vreme, evreii vor fi mantuiti si vor avea un rol deosebit de important. Pana si natura va beneficia de binecuvantarile miei de ani si va da roade din belsug, iar cele mai temute fiare vor fi imblanzite. Raul va fi tinut in frau de Hristos, care va stapani cu „un toiag de fier“. Totusi, la sfarsitul celor o mie de ani niste oameni rai se vor razvrati si aproape ca ii vor invinge pe sfinti. Dupa mia de ani, vor fi inviati si mortii necredinciosi, iar apoi vor fi asezate cele doua stari vesnice, raiul si iadul.

Postmilenaristii sunt de parere ca vremea in care Imparatia lui Dumnezeu se extinde datorita invataturii si predicarii crestine este chiar acum. Cresterea Imparatiei va duce la crestinarea intregii lumi si se va incheia cu o lunga perioada de pace si de bunastare, numita mileniu sau mia de ani. Aceasta noua era nu va fi radical diferita de vremea in care traim acum. Mia de ani se va ivi pe masura ce oamenii se vor converti in numar tot mai mare la crestinism. Raul nu va fi starpit cu desavarsire, insa se va reduce tot mai mult datorita influentei morale si spirituale crescande a crestinilor. Biserica va avea un rol din ce in ce mai important, iar multe probleme de ordin social, economic si educational isi vor gasi in sfarsit rezolvarea. La sfarsitul acestei perioade vor avea loc cea de-a doua venire a lui Hristos, invierea mortilor si judecata de pe urma.

Amilenaristii sustin faptul ca Scriptura nu prezice o asemenea perioada de pace universala si dreptate inainte de sfarsitul lumii. Ei cred ca lumea va cunoaste o crestere continua a binelui si a raului, care se va incheia cu cea de-a doua venire a lui Hristos, cand mortii vor fi inviati si va avea loc judecata de pe urma. Amilenaristii spun ca Imparatia lui Dumnezeu este acum in lume, deoarece Hristos cel biruitor Isi conduce poporul prin Cuvantul si prin Duhul Sau; in acelasi timp insa, amilenaristii asteapta o imparatie viitoare, slavita si desavarsita pe un nou pamant, in viata vesnica. Amilenaristii interpreteaza mia de ani din Apocalipsa 20 ca fiind domnia actuala impreuna cu Hristos, in ceruri, a sufletelor credinciosilor care au murit.
 

George Eldon Ladd ne prezinta ceea ce poate fi numit premilenarism „istoric“. Herman A. Hoyt scrie despre premilenarismul „dispensationalist“. Loraine Boettner prezinta perspectiva postmilenarista. Articolul final, scris de Anthony A. Hoekema detaliaza perspectiva amilenarista. In incheierea fiecaruia dintre articole, ceilalti colaboratori raspund din prisma propriilor pozitii.

 

Cumpărate frecvent împreună: